Öğrenme güçlükleri ve okulda başarısızlık, çocuk ve gençlerin ruh sağlığını aile içi ilişkilerini olumsuz etkileyen bir sorundur. Okul ve uyum sorunları nedeniyle pek çok aile pediatriste, psikiyatriste, pedagoga başvurmaktadır.
Öğrenme, insanın doğduğu günden ölünceye kadar devam eden, gelişim düzeyine ve bireysel özelliklerine göre Gerçekleşen kapsamlı ve karmaşık süreçler zinciridir. Öğrenme kısaca bilginin kazanılması diye tanımlanırsa bireyin bilgi kazanırken güçlüğe uğramasıyla ortaya çıkan sorunlara da öğrenme güçlükleri denilebilir.
Öğrenme güçlükleri bireyden veya çevreden kaynaklanabilir. Öğrenme sorunlarının ve okul başarısızlıklarının bireyden kaynaklanan nedenleri arasında zeka gerilikleri, gelişimsel bozukluklar, duygusal özürler, hiperaktivite, öğrenme bozukluğu sayılabilir. Çevreden kaynaklanan nedenler ise aile içi çatışmalar, sosyo kültürel yetersizlikler ekonomik dezavantajlar, travma sonrası stres bozukluğu, okul öğretmen sorunlarından oluşan güçlüklerdir.
Öğrenme güçlüklerini sınıflandırma:
- Okuma bozukluğu
- Matematik bozukluğu
- Yazılı anlatım bozukluğu
- Başka türlü adlandırılamayan Öğrenme bozukluğu.
Semptomlar:
- Zeka seviyeleri normal ya da normalin üzerindedir.
- Hiperaktiftirler. El ve ayakları devamlı kıpırdar..
- Dikkatleri kısa sürelidir, kolayca dağılır.
- Sakarlık ve beceriksizlik görülür.
- Uzaklık derinlik algıları bozuktur.
- Dağınıktırlar.
- Zamanı iyi kullanamazlar.
- Okumayı sökmede zorlanır. Yavaş, hatalı okur okuduğunu anlamaz
- b-d, z-s, m-n, g-k, l-r-n, g-ğ-y, f-v, d-t Ve noktalı harfler karıştırdıkları harflerdir.
- İmla, noktalama hataları olur.
- Güzel bir yazı yazamazlar.
Ama asıl sorun bunlar değildir. Bunları fark etmeyip çocuğun beceriksiz, tembel, haylaz olduğunu söyleyenler dedir asıl sorun. Bunlar bazen anne baba bazen de öğretmenlerdir. Yapılan araştırmalarda her beş çocuktan birinin özel öğrenme güçlü çektiği bulgulanmıştır.
Bu sorun onların beceriksiz, tembel olduğunu göstermez. Sadece daha fazla ilgiye ihtiyaç duyduklarını gösterir. Gelin onları kırmayalım ve anlayalım. Hep beraber onların yaşam fenerlerinin pillerinin ömürlerini uzatalım. Kendilerine gerçekten tembel, beceriksiz hissetmemelerini sağlayalım. Onların ellerinden tutalım. Unutmayın her çocuk özeldir. Her çocuk farklı Öğrenir. Hepsini bir tutmayalım.
Psikolojik danışman barış türçin
TEBRİK EDİYORUM SİZİ BARIŞ BEY NE KADAR GÜZEL YAZMIŞSINIZ