Dünyayı sarsan Covid-19 salgınıyla birlikte dijital platformların kullanımı hızla artarken elektrik tüketicileri online hizmetlere yöneldi. Güçlü bir dijital altyapısı bulunan Akdeniz Elektrik Dağıtım A.Ş.’nin (AEDAŞ) online hizmetlerine olan talepte de pandemi döneminde ciddi bir artış yaşandı. AEDAŞ’ın toplam işlemleri içinde online işlemlerin oranı Ocak 2020’de yüzde 60 iken bu rakam Ekim 2020’de yüzde 80’lere çıktı.
2017 yılında Enerji Talep Sistemi (ETS) olarak ifade edilen online sistemi devreye aldıklarını vurgulayan AEDAŞ Genel Müdürü Bahadır Müdüroğlu, “2019’dan itibaren yeni abonelik süreçlerinin tüm basamaklarını yani proje onay, bağlantı görüşü, dağıtım bağlantı anlaşması imzalanma süreci, tesisat kontrol ve geçici kabulleri, ETS üzerinden yürütmeye başladık. Dolayısıyla pandemi sürecinden önce de yeni abonelik işlemlerini ETS üzerinden yürüttüğümüz için Müşterilerimiz herhangi bir sıkıntı yaşamadı. ETS sistemi bu süreçte ciddi anlamda işlerimizi kolaylaştırdı” diye konuştu.
Başvuru ve talepler e-posta üzerinden alındı
Yılda 65 bin yeni abone
Antalya, Burdur ve Isparta’da 2.2 milyon aboneye hizmet veren AEDAŞ’a yılda yaklaşık 65 bin yeni abone geliyor. Şirket bu yeni abonelik süreçlerini ETS ve kayıtlı fen adamları üzerinden yürütüyor. Abonelerin neredeyse tamamı işlemlerini fen adamları üzerinden online olarak gerçekleştiriyor ve bu ciddi bir süre avantajı sağlanıyor. Fiziki olarak bir projeyi onaylatmak yaklaşık yedi gün sürerken işlemin online yapılması durumunda bu süre üç güne iniyor. AEDAŞ’ın online kanalından yapılan işlemler arasında ‘proje onayı, bağlantı görüşü ve dağıtım bağlantı anlaşması imzalanması’ ilk üçte yer alıyor.