ALTSO Başkan adayı Mustafa Tuna, Alanya’nın sosyal, kültürel, ticari ve turistik anlamda gelişmesi için ‘Dört Mevsim Turizm’ projesini açıkladı. Tuna, kongre, ölü sezonda yerli turist, kurvaziyer, spor ve kış turizmi için projeler geliştirdiklerini belirtti.
Alanya Ticaret ve Sanayi Odası (ALTSO) Başkan adayı Mustafa Tuna, Alanya’yı geleceğe ümitle bakan insanların yaşadığı bir yer yapmak için projelerini tek tek açıklamaya başladı. ALTSO Başkan adayı Tuna, projeleri içinde yer alan ‘Dört Mevsim Turizm’ ile Alanya’nın sosyal, kültürel, ticari ve turistik anlamda geliştireceğini belirtti.
KONGRE TURİZMİ
Geçmiş dönemde Alanya’ya kazandırılan Konaklı Kongre Merkezi’ni daha aktif hale getireceklerini belirten Tuna, “Kongre turizminin geliştirilmesi için başta Alanya Belediyesi ve turizmin diğer ilgili kurumlarıyla sürekli irtibat sağlanacak. Kongre faaliyetleri, kış turizminin amiral gemisi olacak. Alanya’daki birinci sınıf otel konaklamalarının yanına, konferans tesisleri zenginliğiyle turizm hem sürdürülebilir konuma gelecek hem de çeşitlendirilecek” dedi.
KURVAZİYER TURİZMİ
Günümüz turizminde, kurvaziyer gemi talebinde hızlı bir atış gözlendiğini belirten ALTSO Başkan adayı Tuna, “Alanya Limanı, gelen kurvaziyer gemi sayısı bakımından her geçen gün artış gösterse de istenilen düzeyde değildir. Kurvaziyer turizminde limana gelen her gemi Alanyamıza haliyle de ülke ekonomisine döviz girdisi sağlamaktadır. Kurvaziyer turizmi sadece yabancı değil yerli turistlere de alternatif ve farklı bir tatil deneyimi yaşama şansını sunmaktadır. Bu bağlamda ülkemiz kurvaziyer turizminde gelişmeye ve büyümeye çok açık bir durumdadır. Dünya kurvaziyer turizminden ülkemizin ve ilçemizin daha fazla pay alabilmesi için, kurvaziyer yatırımlarına ve tanıtıma önem verilmeli, limanlarımızdaki sorunlar çözülmelidir. ALTSO olarak önceliğimiz tanıtımın yanında, hukuki, güvenlik, maliyetler, özellikle ayakbastı parası konularına eğilmek olacak” ifadesini kullandı.
SPOR TURİZMİ
Alanya’nın mevsim avantajlarını turizm için daha çok kullanılması gerektiğini söyleyen ALTSO Başkan adayı Tuna, “Gençlik ve Spor Bakanlığı’yla işbirliğinde dünyadaki az beş büyük uluslararası organizasyonu Alanya’ya kazandıracağız. Futbol turizminde her sene yaklaşık 2 bin takım Türkiye’de kamp yapıyor. Futbol turizminin direkt yarattığı hacim 100 milyon doların üzerinde. Alanya olarak bu pastadan pay alacağız. Uluslararası nitelikteki golf tesisleriyle, turnuvalarla dünya golf severlerini bir araya getireceğiz” diye konuştu.
ÖLÜ SEZONDA YERLİ TURİST
Kış aylarında yerli turisti Alanya’ya çekmek istediklerini belirten ALTSO Başkan adayı Mustafa Tuna, “Alanya’da bulunan seyahat acentelerimizle birlikte çalışmalar yapacağız. Türkiye’deki bütün esnaf ve ticaret odalarına ulaşacağız. Bazı oda başkanlarıyla birebir görüşüp üyelerin acente kampanyalarıyla Alanya’da tatil yaptırılması konusunda protokol imzalayacağız. AVM yöneticileriyle anlaşmalar yapıp, alışveriş merkezlerine Alanya’nın tanıtımı için stantlar kurulacak. Yerli turizmin canlanması için elimizi taşın altına koyacağız” dedi.
KIŞ TURİZMİ
Kış turizminin gözbebeğinin Akdağ Kayak Merkezi olacağını söyleyen ALTSO Başkan adayı Tuna, sözlerini şöyle sürdürdü. “Akdağ Kayak Merkezi’nin Alanya Belediyesi’ne tahsis edilmesi ve bölgemizin yerel dinamiklerince hayata geçilmesi için çalışmalar yapılacak. Akdağ, kış turizminin merkezi olacak. Bölgenin en kısa sürede Alanya’ya kazandırılması için bütün imkânlar seferber edilecek. Akdağ’yı sadece kayak değil, konaklama, yürüyüş ve bisiklet için ziyaretçileri ağırlar duruma getirilecek”.
Son Güncelleme: 08.09.2017 20:30