İstanbul TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde 4 gün süren Doğu Akdeniz Turizm ve Seyahat Fuarı (EMITT) tamamlandı. Dünyanın en büyük 4 turizm fuarı arasında gösterilen, Latin Amerika’dan Uzak Doğu’ya 30 ülke standının yer aldığı organizasyonda Alanya tanıtımı yapıldı. Antalya tanıtım alanında yer alan Alanya standı ilk 2 gün profesyonel turizm temsilcilerine işbirliği fırsatı sunarken son 2 gün ise İstanbulluları ağırladı. Fuarda bu yıl dijital pazarlama firmalarının yoğunluğu dikkat çekti.
‘FİYAT/KALİTE DENGESİYLE FARK YARATIYORUZ’
Dört gün süren fuarla ilgili değerlendirmede bulunan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TTGA) ile Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi ve Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, fuarın ilk 2 günü turizm profesyonellerinin ve sektör temsilcilerinin bir araya geldiğini söyleyerek, “Acente, konaklama sektörü, Kültür ve Turizm Bakanlığı yetkilileri ve tur operatörlerinin yoğun görüşmelerine sahne olan Alanya standında ağırladığımız sosyal medya fenomenleri ve TV program yapımcılarıyla Alanya tanıtımı ve projeleri geliştirdik. Özellikle dünya ticaretinin internet mecrasında her geçen yıl daha fazla yer alması bu alanda tanıtımın artırılması gerektiğine işaret ediyor. Biz de bu anlamda tanıtım çalışmalarına ağırlık veriyoruz” diye açıklama yapan Başkan Sili, Alanya’nın fiyat/kalite dengesi olarak rakiplerinin çok önünde olduğunu da söyledi.
‘İÇ PAZARIN ÖNEMİ ARTIYOR’
Dünya turizm hareketinin güven ortamına dayalı olduğunu söyleyen tatilsepeti.com firmasının Genel Müdürü Koray Küçükyılmaz, dünya genelinde yaşanan gelişmeler iç pazarın önemini daha da artırıyor. Yurt dışı pazarları her zaman büyük risk taşıyor. İç pazarı göz ardı edemeyiz” dedi. İç pazardaki büyümenin yüzde 15 civarında olduğunu dile getiren Küçükyılmaz, 2020’nin 2019’dan daha iyi bir yıl olacağını belirtti. Alanya’nın iç pazar misafirlerine hitap eden ve şehir yaşamıyla bütünleşmiş bir turizm bölgesi olduğunu söyledi.
‘ODA BULMAK DAHA ZOR OLACAK’
Ocak ayı rezervasyonlarının geçen yılın aynı ayına göre yüzde 110 artış gösterdiğini söyleyen ETS Tur markası odamax.com Online Otel Yönetimi Müdürü Bora Genç, “Sezon sinyalleri oldukça iyi. Yüksek sezonda oda bulmak eskisinden daha zor olacak” dedi. Dijital devrime turizm sektörünün de ayak uydurduğunu anlatan Genç, “Bu değişime en hızlı adapte olan şehirlerden biri de Alanya oldu” dedi.
Dijital pazarlamada Alanya farkı
Dijital pazarlamada Alanya farkı
Haber Alanya EditorDünya turizm tanıtım organizasyonlarının parlayan yıldızı Doğu Akdeniz Turizm ve Seyahat Fuarı tamamlandı.
Yorumlar