Bakan Uraloğlu, otoyol projeleri hakkında detayları paylaştı. Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nun 120 kilometre uzunluğunda projelendirildiğini belirten Uraloğlu, projenin Kızılcaköy mevkiinden başlayarak Kırıkkale-Yozgat Devlet Yolu’na bağlanacağını ifade etti. Antalya- Alanya Otoyolu ise 122 kilometre uzunluğunda olup, Serik Kavşağı'ndan başlayıp Konaklı’nın kuzeyindeki Batı Kavşağı’nda son bulacak. Bu projelerle birlikte yıllık toplam 3,3 milyar lira (Ankara-Kırıkkale-Delice) ve 6,6 milyar lira (Antalya-Alanya) tasarruf sağlanacağı belirtildi.
Türkiye’nin Ulaşım Ağına Büyük Katkı
Bakan Uraloğlu, her iki otoyolun Türkiye’nin ulaşım ağı ve ekonomisine büyük katkılar sağlayacağını dile getirdi. "Ülkemiz, yenilik yolunda attığı bu iki dev adım ile ulaşım projeleri aracılığıyla çağ atlamaya devam ediyor," diyen Uraloğlu, Türkiye’nin 225 ülkeye ihracat yaptığını hatırlatarak, ulaştırma sektöründe sağlanan ilerlemelerin önemini vurguladı.
Türkiye Uluslararası Lojistik Merkezi Olma Yolunda
Türkiye’nin çok modlu taşımacılık altyapısı ile uluslararası bir lojistik merkezi haline geldiğini belirten Bakan Uraloğlu, karayolu taşımacılığının önemine dikkat çekti. "Karayolu taşımacılığı, yük ve yolcu taşımacılığında önemli bir rol oynuyor," diyen Uraloğlu, bu ulaşım modunun esneklik ve hız sağladığını ifade etti.
Yatırımlar ve Gelişmeler
Son 22 yıl içinde karayollarına büyük yatırımlar yapıldığını ve bölünmüş yolların sayısının 6'dan 77'ye yükseldiğini vurgulayan Uraloğlu, "Bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayımız 6 iken, şu anda 77'ye ulaştı. Bu sayede ortalama seyahat hızımız 90 kilometreye yükseldi," dedi.
Proje Detayları
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nun 120 kilometre uzunluğunda olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, bu projede 7 kavşak, 4 tünel ve 8 viyadük inşa edileceğini açıkladı. Ayrıca, Antalya-Alanya Otoyolu da 122 kilometre uzunluğunda projelendirildi ve 7 kavşak ile 8 tünel inşa edilecektir.
Ekonomik ve Çevresel Kazanımlar
Antalya-Alanya Otoyolu’nun, özellikle turizm ve tarım sektörlerine hizmet edeceği belirtilirken, yıllık tasarrufun 6,6 milyar lira olacağı ifade edildi. Ayrıca, çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunun 47 bin ton azaltılacağı kaydedildi.
Kamu-Özel İş Birliği Modeli
Bu otoyolların kamu-özel iş birliği modeliyle inşa edileceğini açıklayan Uraloğlu, bu modelin uluslararası kredi kuruluşlarından finansman sağlamasına olanak tanıdığını belirtti.
IRF Dünya Kongresi
Bakan Uraloğlu, yarın İstanbul’da başlayacak Uluslararası Yol Federasyonu'nun (IRF) Dünya Kongresi hakkında da bilgi vererek, sektördeki önemli konuların ele alınacağını duyurdu. "Bu projelerle birlikte ülkemizin gelişimi ve Türkiye Yüzyılı hedeflerine ulaşma noktasında kararlılığımızı sürdüreceğiz," dedi.