Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın güvenilir gıda konusunda gelen talepleri karşılamak amacıyla hayata geçirdiği Alo 174 Gıda Hattı'na, Antalya'da bu yıl temmuz ayı sonu itibariyle bin 622 ihbar ve şikâyette bulunuldu. Başvuruların 859'u gıda satış, kalan kısmıysa toplu tüketim ve üretim yerleriyle ilgili oldu. İhbar ve şikâyetlerde yüzde 30 hazır yemek ve yemek fabrikası (tabldot), yüzde 16 tahıl un ve unlu mamuller, yüzde 15 et ve et ürünleri, yüzde 8 süt ve süt ürünleri, yüzde 5 oranında pastacılık ürünleri ve tatlılar ile ilgili alanda başvuru yapıldı. Alkollü ve alkolsüz içecekler, arıcılık ürünleri, baharatlar, çeşni vericiler ve soslar, baklagiller, balık ve diğer su ürünleri, bitki çay ve kahve ürünleri, bitkisel yağ ve margarin, çikolata ve kakao ürünleri, gıda ile temas eden madde ve malzemeler, kuruyemiş ve çerezler, meyve ve sebze işleme, özel beslenme amaçlı gıdalar, şekerli mamuller, tasnif dışı gıdalar, yumurta ve yumurta ürünleri de diğer ihbar ve şikâyet konuları arasında yer aldı.
80 FİRMAYA PARA CEZASI
İhbar ve şikâyetler üzerine Antalya Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü ekiplerinin yaptığı denetimlerde 80 firmaya idari para cezası uygulanırken, 2'si hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunuldu, 4 firma da faaliyetten men edildi. Antalya Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürü Ahmet Dallı, Alo 174 Gıda Hattı'na 2012 yılında 2 bin 932, 2013 yılında ise 2 bin 884 ihbar ve başvurunun geldiğini, şikâyetlerin genelde yaz aylarında arttığını söyledi.
Son Güncelleme: 14.08.2014 10:53