2016 yılına Rusya ve Avrupa merkezli krizle başlayan Türkiye turizmi 7,3 milyon turist kaybetti. En büyük kayıp Antalya ve İstanbul’da.
Turizmdatabank’ın hazırladığı 2016 Yılı Turizm Sezonu Rapuru’na göre turizmde yaşanan kriz, 8 aylık dönemde turistik merkezlerde 7,3 milyon turist kaybına neden oldu. Bulgulara göre, beş turistik merkezde oluşan bu kaybın; yüzde 51,3’ü Antalya’da gerçekleşti. İstanbul turizminin toplam turist kaybındaki payı da yüzde 29,4 oldu. Böylece yılın 8 aylık döneminde oluşan turist kaybının yüzde 80’i bu iki kentte oluştu.
2016’da yaşanan turist kaybının yüzde 70’i; Antalya, Muğla, İzmir ve Kuşadası başta olmak üzere Türkiye’nin sahillerinde toplandı. Yaşanan turist kaybında; Antalya yüzde 51,3 pay alırken onu, yüzde 13 ile Muğla, yüzde 4,8 ile İzmir takip etti.
Sahillerdeki turist kaybının illere dağılımı, %
Ocak-ağustos
Pay,%
ANTALYA 72,6
MUĞLA 18,3
İZMİR 6,8
KUŞADASI 2,2
Turizmdatabank’ın hazırladığı 2016 Yılı Turizm Sezonu Rapuru’na göre turizmde yaşanan kriz, 8 aylık dönemde turistik merkezlerde 7,3 milyon turist kaybına neden oldu. Bulgulara göre, beş turistik merkezde oluşan bu kaybın; yüzde 51,3’ü Antalya’da gerçekleşti. İstanbul turizminin toplam turist kaybındaki payı da yüzde 29,4 oldu. Böylece yılın 8 aylık döneminde oluşan turist kaybının yüzde 80’i bu iki kentte oluştu.
2016’da yaşanan turist kaybının yüzde 70’i; Antalya, Muğla, İzmir ve Kuşadası başta olmak üzere Türkiye’nin sahillerinde toplandı. Yaşanan turist kaybında; Antalya yüzde 51,3 pay alırken onu, yüzde 13 ile Muğla, yüzde 4,8 ile İzmir takip etti.
Sahillerdeki turist kaybının illere dağılımı, %
Ocak-ağustos
Pay,%
ANTALYA 72,6
MUĞLA 18,3
İZMİR 6,8
KUŞADASI 2,2
Son Güncelleme: 23.09.2016 04:53